Code maakt schoonmaakbranche (prijs)bewuster bij aanbestedingen

Geplaatst op 07-11-2012 in Nieuws

Met behulp van een code voor marktgedrag wordt schoon schip gemaakt in de schoonmaakbranche. Het mag niet langer alleen om de laagste prijs gaan bij aanbestedingen. Nu willen ook cateraars en beveiligingsbedrijven zo’n code. 'Nee zeggen hoort ook bij gezond ondernemerschap.' 

'We kunnen wel tegen elkaar roepen dat het beter moet met de aanbestedingen, maar in de praktijk vechten we elkaar de tent uit.' Jacco Vonhof is eigenaar van schoonmaakbedrijf Novon en zelf ooit begonnen als schoonmaker. Hij weet waarover hij het heeft. 'We zitten in een competitieve markt die gedomineerd wordt door inkopers. Dat heeft geleid tot een keiharde concurrentiestrijd die een grote druk legde op de werknemers. De stakingsacties van 2010 kun je zien als een zwaktebod van onze kant als werkgever. Het beeld van de schoonmaakbedrijven die aan de leiband liggen van hun opdrachtgevers, en zich door hen laten knechten over de rug van de schoonmakers.' 

 

Lees verder : www.vno-ncw.nl/Publicaties/Forum/Pages/Code_maakt_schoonmaakbranche_prijsbewuster_bij_aanbestedingen_17695.aspx

Nieuws

25
feb

Actuele uitspraken aanbesteding...

Actuele uitspraken aanbestedi...

25
feb

Miljoenenaanbesteding door de...

De landelijke gezondheidsdien...

18
jun

Actuele uitspraken aanbesteding...

Hieronder treft u de actuele...

Nieuws

18
jun

Nieuw omzet in coronatijden

Veel ondernemers zijn op zo...

18
feb

Aanbestedingen als nieuw verk...

Langzamerhand zien onderne...

Actuele aanbestedingen